·

·

miércoles, 18 de diciembre de 2013

El futur de l'ensenyament, Aprenentatge col·laboratiu

A la sessió de huí hem tractat temes variats tant en les exposicions i els debats que han generat aquestes com en la part teórica de la classe.

En primer lloc hem parlat de la concepció d'una nova societat del coneixement, amb un nou tipus d'alumnat, amb noves tecnologies i amb noves o direm que no tant noves maneres d'atendre a com s'aprén.
Hem vist les diferents maneres que hi existeixen per acostar-se al coneixement, que ens encontrem en una societat amb molta informació però poc organitzada, és a dir, no molt clara.
El tipus de coneixement en el que ens encontrem es situa dins d'una cultura sòlida amb certesses i organitzada, amb institucions organitzades i distribuides en el coneixement. Una cultura, que molts l'anomenen líquida.

En segon lloc parlàrem també de l'alumnat, l'alumnat que hi ha al present i l'alumnat del futur, parlant que els alumnes del present estan posats i entenen ràpidament les TIC perquè han conviscut des que van nàixer amb elles, diem també que aquestes noves tecnologies moltes vegades no són utilitzades com cal, ja que no s'utilitzen com una eina per construir coneixement sinó per estar en contacte fàtic per combatre més que res la soledat.

En tercer lloc, tractàrem la manera d'aprendre, ja que cada vegada ens deixem dur, aprenem mitjançant el constructivisme social, ja que com diu Vigotsky en aquest aprenentatge són fonamentals els processos de mediació social. En la manera d'aprendre com no, hem de parlar del paper del professorat, ja que en el nou paper que hi ha, aquest deixa de saber-ho tot i passa a ser un guia que acompanya i respon les preguntes de l'alumne en el camí de la seua educació.

Per acabar d'exposar la part teórica de la classe de huí parlem de la contraposició entre Tecnologia vs Pedagogia, on hem parlat de les eines que suposen la col·laboració i la interacció relacionant-les amb l'educació de l'alumne. Per acabar diem que el paper del professorat és fonamental i que les noves tecnologies depèn de com siguin interpretades i utilizades afavoriran el coneixement o no.



L'altra part de la classe de huí han sigut exposicions que han generat debats i proposat qüestions importants i qe entre tots hem dut a terme en classe.
S'han tractat temes des del Síndrome de Down, on ens han explicat les característiques d'aquest transtorn i les possibilitats d'aquestes persones per estar en una escola pública o en un centre especial per les seues necessitats.
També hem debatit sobre la violència de gènere, és a dir, sobre el paper de l'educació en aquest tipus de violència i com es veu i està considerada a la societat actual.

     I, finalment hem parlat del teatre de l'oprimit, exposat per altra companya, on hem pogut conèixer què és allò del teatre de l'oprimit i com es du a terme.

























Héctor Pérez Payá

No hay comentarios:

Publicar un comentario