Al començament de la dècada de 1970 les premisses i l'eficàcia de l'educació obligatòria va ser qüestionada per mitjà de la publicació de llibres com ara "Deschooling Society d'Ivan Illich i " No more Public School".
Després de la publicació dels llibres l'autor Holt va ser contactat per les families de tots els Estats Units que havien pres la desició d'educar als seus fills a casa. A partir de llavors, Holt va començar la publicació d'una revista dedicada a l'educació en la llar anomenada " Growing Without Schooling".
Aleshores diem que l'educació a la llar, o l'educar a casa és el procés pel qual es perseguix l'educació dels xiquets exclusivament en el context de la llar familiar o en cercles un poc més amplis (veïnats, parroquies), però en tot cas fora de les institucions tan publiques com privades. És un fenòmen que ha existit sempre, sent als temps passats l'única forma d'instrucció intel·lectual.
També diem que existeixen diverses motivacions per a l'educació en la llar que normalment tenen l'eix en l'oposició a les lleis d'educació i pensum obligatori.
Finalment, en molts llocs l'educació a la llar és una opció legal per a pares que volen formar als seus fills amb un ambient d'ensenyança diferent al que existeix en les escoles properes. Moltes d'aquestes families fan aquesta elecció per motius religiosos, altres perquè no les agrada l'ambient escolar o per l'efecte institucional de l'escola en general.
Aquesta forma d'educació era la forma natural d'educació fins que es formaren fa pocs segles els primer col·legis.
No hay comentarios:
Publicar un comentario